thoughts

fick massa flashbacks till sjuan och åttan nu. helt sjukt, blir nästan gråtfärdig så är bara tvungen att skriva av mig. liksom nu ska vi sluta nian om ett halv år? herregud vi började ju nyss! jag var nyss den där lilla, söta, gulliga emma som började sjuan och inte kännde alls många. som så gärna ville bli kär, ha många kompisar och vara snygg. jag var så många olika personer då, ändrade min personlighet för var jag var, vilka jag var med. i åttan var jag bara förtvivlad för att jag inte hade hittat kärleken. herregud jag var 14 år! jag var i så stort behov att att bara HA allt, att jag inte tänkte på vad jag redan hade. nu när jag äntligen hittat liksom Emma, hittat mig själv. då ska jag helt vidare till ny skola, nytt umgänge och nya vanor. jag skulle verkligen inte vilja stanna ett år till på högstadiet, men nu ska jag skiljas från det som har varit min trygghet i 3 år liksom. och det är väl skrämmande antar jag. för jag känner mig väldigt splittrad, tänker på betygen, på linjen jag ska välja, på de vänner jag kommer splittras med osv. samtidigt som jag ändå längtar efter att få bryta helt, börja om på nytt typ. men jag antar att det här jullovet kommer i precis rätt tid, jag behöver bara komma bort från skolan nu.. uhha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0